Progress

En bieffekt av att träna poledance är ju Att det händer saker med kroppen. .:D
Här är två bilder från i princip mitt första möte med en stång!  🙂

image

image

Innan jag började med poledance hade jag enbart gjort några misslyckade försök till träning, men tappade alltid motivationen och tyckte det var tråkigt. Jag har alltid varit ganska smal så har aldrig känt det där behovet till att behöva träna för att ändra på mitt utseende, men poledance har ändrat det ganska mycket.. eller vad säger ni?
image

Första bilden är tagen för ca 2 år sen och den andra idag!

Så mycket har verkligen hänt,  kanske mer som känns än som synns egentligen, är väl oxå mest det senaste halvåret det har börjat hända massa saker, min höftböjare har blivit som smör, min obefintliga straddle har äntligen hittat hem! Och jag börjar känna att små muskler som krävs för ironx och handsprings dölyft börjar fatta vad jag vill 😉

image

2 månader sen vs idag! 🙂

Advertisements

stretch o sommarintensiv

igår var det sista stretch passet innan sommar uppehållet, och iomed att nivå 5 slutade redan förra veckan så passade jag på att även ta ryggstretch nivå 4 direkt efter benpasset,

ben stretchen gick bra, var bara jag och Mei där, så fick semi private, vilket alltid är bra, speciellt nu när mina höfter och muskler äntligen börjat fatta vad vi håller på med och ge med sig, känns som jag gör framsteg för varje pass!!

Ryggstretchen var lite värre, hade provat ett av dom tidigare 90 minuters ryggpassen och det var hårt, men nu när jag knappt tränat eller stretchat ryggen på flera veckor så kändes det ordentligt! dock på ett bra sätt, kände att både rygg och höftböjjare jobbade på ordentligt, och kommer nog ta den stretchen till hösten (förutsatt att den inte krockar med något annat jag vill ta..) känner att trots att jag legat på latsidan med ryggen så är jag nästan i en cheaststand nu, tror eller jag vet snarare, att jag är tillräckligt vig och stark i ryggen för att hålla mig uppe i den, det e bara min hjärna som inte fattar hur kroppen funkar när jag står där, spänner jag benen, spänner jag ryggen, slappnar jag av i benen så slappnar ryggen av.. så det e väl bara fortsätta tills jag fattar 😛

Hade tänkt att ta sommarintensiven i Juni oxå, men innan jag hann signa upp mig på den, så plockades den bort pga bristande intresse 😦 lite tråkigt, speciellt nu i efterhand när jag vet 5 till som skulle anmäla sig till den men inte hunnit/väntat på lön eller någon annan dålig ursäkt.. aja, inte så mycket att göra, plånboken blir glad iallafall, Och ska se om jag kan hoppa in och köra någrautav passen  av första omgången på intensiven…, eftersom den börjar redan på måndag, så har jag fullbokat med kunder och kan inte gå alla pass :S

 

 

proteinpannkakor!!

finns tusen olika recept på proteinpannkakor men detta är min favorit tror jag!
blanda 1 ägg med 1 skopa chokladproteinpulver, och 1 skopa vatten, mosa i en banan och 1-2tsk jordnötssmör och lite bakpulver! stek små pannkakor på medelhög värme!
sjukt gott!! man behöver inte ens ha något till utan kan äta dom direkt som dom är, men om man vill ha något till så brukar jag ha lite kvarg blandat med mosade hallon och lite lite stevia till, supergott!!

Lördagsträning!

Äntligen frisk nog att ta mig till studion! blev ett ganska kort med intensivt pass och Emelie var snäll nog att filma lite,-(har efter hot av henne även tagit bort reklamen som var innan videon :P) så enjoy!

ber om ursäkt för eventuellt grodben och kråkfötter, men så glad att dessa trick faktiskt funkade, nu är det finslipning som gäller 🙂

 

 

fotstretch

känner att det blir mycket fötter nu, men men, har börjat stretcha fötter 5 minuter per fot, morgon och kväll, och det e så otroligt skönt!! just axlar och fötter är det som e skönast att stretcha tror jag,dock skulle jag behöva lägga mer tid på hamstring och split…men man har ju en tendens att göra det man har lättast för..
blev varken pole eller stretch i onsdags dock då jag var sjuk, men känner mig mycket bättre nu så tror nog jag tar mig till studion imorgon.. börjar få abstinens!

Cirkusgröt!

för några år sedan så fick jag ett recept utav min kollega; hon kallade det cirkusgröt.. och ska jag vara ärlig så lät det inte alls speciellt gott, men jag provade och blev frälst!

receptet är väldigt enkelt och man behöver i princip bara 4-5 ingredienser (+ salt o peppar)

 

  • börja med att skala och hacka en banan som du sedan steker i lite smör,
  • när banaen är lagom mosig så knäcker du i ett ägg och rör till en ganska lös äggröra, i med salt och peppar,
  • tillsätt 1dl (fiber)havregryn och
  • 1 dl mjölk, och koka ihop i en knapp minut!

 

super enkelt och supergott! man behvöer inte ens ha något till för det är så sött och gott, och tro mig, även om man inte är så förtjust i banan eller ägg.. eller gröt så blir det gott, det smakar varken banan ägg eller gröt 😀

har även provat göra lite olika varianter på den, och tex gjort chokladgröt, genom att tillsätta en halv skopa chokladproteinpulver och 1-2 tsk kakao, AMAZING

eller så kan man tillsätta 1 msk jordnötsmör (fitnesgurus, eller liknande som är minst 99% jordnötter och inga andra tillsatser) och lite fruktmusli eller nötter, blir oxå JÄTTEGOTT!

 

sjuuuk

bajs, hade sett fram emot stretch och poleträning ikväll, istället ligger jag hemma med halsont och tryck över bröstet som kommer och går.. så motvilligt erkände jag mig besegrad och spenderar eftermiddagen på soffan.. dock så passar jag på att stretcha fötterna, det kan ju inte skada direkt ;p